How I see Italy

Ahojte :) Keďže už do Talianska chodím pravidelne každý rok na dovolenku (5 rokov) rozhodla som sa o tom napísať článok. Ako vnímam Taliansko ja, životný štýl v Taliansku, ľudí, architektúru, jednoducho všetko. Mňa osobne články o cestovaní a iných krajinách veľmi bavia a preto verím, že sa vás nájde viac takých ako som ja a radi si niečo o Taliansku prečítate.

Tak najprv začnem ich jazykom. Bohužiaľ taliančinu neovládam ale ako jazyk sa mi veľmi páči. Je v celku podobný španielčine, ktorú som sa učila takže niektoré slovo rozumiem a niektoré si domyslím. Rozumiem však iba to čo je napísané. Taliani totiž tak ako Španieli veľmi rýchlo rozprávajú a ja absolútne nestihnem zachytiť ani jedno slovo :D


A čo ľudia v Taliansku ?  Poviem to asi takto .. všetko má svoje pre aj proti. Ako byť tam mesiac až dva by bolo super. S ľudmi si tam rozumiem, sú podľa mňa veľmi veselí a stále usmiatí a pozitívne naladení. Nemajú problém sa s vami len tak z čista jasna začať hoc aj na ulici rozprávať aj keď vás absolútne nepoznajú. Vždy vám radi ochotne pomôžu (aj keď nemusia) a na to akí sú temperamentí majú vždy veľa času a všetko berú s kľudom.

 O tom ako sa starajú o zákazníkov, aké služby poskytujú ako si dávajú záležať na čistote obchodov a dobrom mene obchodu/reštaurácie ani nehovorím. Každú chvíľu tam niekto leští výkladové sklo, zametá pred obchodom, vysáva. V reštauráciách sú k vám vždy milí, vždy vám všetko pekne pripravia, tiež to tam vždy čistia, jednoducho chcú aby ste sa tam mali čo najlepšie.

Avšak ak by ste sa ma opýtali či by som tam žila, odpoveď by bola NIE. Tí ľudia sú síce milí ale muži sú tam neskutoční sukničkári. Tým myslím, že muž kľudne flirtuje s inými ženami aj keď je zadaný a jeho žena to akceptuje pretože tak to v Taliansku chodí. Muž po 40tke má už zvyčajne mladšiu milenku, o ktorej niekedy žena aj vie. Rodina sa tam často spolu stretáva , večeria spolu a doslova sa do všetkého stará. Mne by tieto veci neskutočne vadili. Nehovorím, nájdu sa aj výnimky, ktorí sú svojim ženám verní a neflirtujú s inými. To však záleží aj od oblasti v ktorej sa nachádzate.

V Colosseu v Ríme.
Colosseum
Presuňme sa však k tým veciam, ktoré ľudí zaujímajú ak už idú do Talianska. Pláže v Taliansku sú krásne pieskové a more čisté. O väčšinu pláží sa tam starajú, čistia a tak isto aj more od rias. A či sú tam vlny ? Tak to záleží od toho kde sa nachádzate. Na severe Talianska  v prímorských mestách v okolí Benátok rozhodne sú. Nie veľké ale dostatočné na vybláznenie sa. Čo sa týka Okolia Ríma je to bieda. Tam vlny veľmi nečakajte.
Celkové prostredie Talianska je jeden veľký úžas. Krásy Talianskej architektúry z minulých čias sú tam všade okolo vás. Vždy akonáhle zavítate do nejakého historického mesta alebo len obyčajného mestečka ešte z minulých čias tak sa vám zastavuje dych. Všade krásne uličky, malé kaviarničky, malé balkóniky s krásnymi farebnými kvetmi, drevené okenice, jemne opadané omietky, všade hraje hudba, všade kostoly, usmievaví ľudia a hlavne pozitívna energia :)

pláž kúsok od Ríma
pláž v Liganne Sabbiadore (na severe Talianska)
No a konečne prejdime na moju obľúbenú časť. Nočný život v Taliansku. V Taliansku sú snáď tie najúžasnejšie diskotéky. Treba len vedieť, ktoré sú tie dobré. Sú tam aj také diskotéky, kde chodí veľa albáncov, ktorí sa tam nejdú zabaviť ani tancovať ale flirtovať a opíjať dievčatá. Sú diskotéky, kde chodia takí tí starší, ktorí tiež na vás hádžu očkom. Avšak ak vystihnete správnu diskotéku tak si ju verte, že užijete. Plážové diskotéky majú svoje čaro. Taktiež tie také väčšie diskotéky kde príde aj niekolko tisíc ľudí sú super. Moja úplne naj diskotéka v Taliansku bola v Liganne Sabbiadore v Kursal Clube. Určite ak niekto ide do Lignana tak tam choďte :) A mimo diskoték, nočný život v Taliansku žije aj tak. Otvorené bary do rána, reštaurácie a obchody do polnoci, všade hraje hudba a všade plno ľudí.




+ Zopár fotiek z tohtoročnej dovolenky v Taliansku

Typická benátska ulička v Benátkach . To ako tam vešajú prádlo ma nikdy neprestane udivovať :)

Námestie svätého Marca.

S láskou v Lignane ♥



V práčovnik kde sme sa schovali pred búrkou :D Bolo to v celku zaujímavé:D




9 komentárov:

  1. Skvelý článok ! :) Určite by som niekedy chcela Taliansko navštíviť tak dúfam že sa mi to podarí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite navštív :)) ja som bola uz vo mnohych krajinach ale do Talianska sa mam chut stale vraciat :)

      Odstrániť
  2. Amazing post <33333 and lovely pictures

    http://abdelkhalekleblog.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zatiaľ Taliansko poznám len z filmov a rozprávania. Ale určite by som tam chcela ísť. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Skvělý článek!! Já s přítelem jedu za týden na poznávací zájezd do Itálie a nemůžu se dočkat!!! A po tvém článku se tam těším ještě stokrát víc!!:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ma teší :)) Uži si to tam najlepšie ako vieš :) Taliansko je úžasné :)

      Odstrániť
    2. rada by som išla aj do lignana,,ale inak ti muži mi tak pripadali na prvy pohlad že su sukničkari najlepšie mať slovenskeho:)) bola som tam 3 roky po sebe jazyk sa mi tiež pači a podoba sa španielčine dost, ale je pravda ked sa tam človek ocitne par krat tak sa niečo na neho nalepi z jazyka:) ale určite si tam tiež neviem predstaviť žiť

      Odstrániť
  5. Užasný fotky plné exotiky. Co bych za to dala tam být!!! O:)
    Blog ϐook of ϐeauty

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for all visits and coments :)